Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Manga w druku 3D

Fani mangi pod tytułem One Piece z pewnością ucieszą się na widok gigantycznych, drukowanych w 3D replik swoich ulubionych postaci, które powstały z okazji obchodów 20. rocznicy publikacji komiksu. One Piece to najlepiej sprzedająca się seria mangi wszechczasów. Fani mogli podziwiać wszystkie postaci stworzone z okazji show w Tajpej na Tajwanie. One Piece, napisane i zilustrowane przez Eiichiro Odę - znanego artystę - odnotowało najwyższy początkowy nakład drukowany ze wszystkich książek w Japonii. Na całym świecie wydrukowano bowiem ponad 450 milionów egzemplarzy. Niezwykle popularne postacie zostały ożywione za pomocą maszyny drukującej 3D Massivit 3D 1800 Pro. Fani wydarzenia podziwiali modele o wysokości 1,8–5 m, udostępniając następnie własne nagrania wideo rzeczywistości rozszerzonej w mediach społecznościowych za pośrednictwem aplikacji. Wcześniej SID Installation Art pracowało głównie ze styropianem i włóknem szklanym do produkcji rekwizytów związanych z grami i mangą. Okazało się jednak, że proces ten jest bardzo uciążliwy, wymagający dużej ilości wykwalifikowanej siły roboczej i czasu. Druk 3D jest szybszy, daje bardziej kreatywne możliwości. Jest on też efektywniejszy pod względem całkowitego czasu realizacji, dokładności, wielkości produkcji i nowych możliwości. Oznacza to, że możliwe jest przyjęcie większej liczby zleceń - maszyna Massivit 3D jest używana bowiem aż przez 18 godzin dziennie. Druk 3D pozwolił ożywić postacie, dzięki czemu fani One Piece mogą dosłownie spotykać się, dotykać i wchodzić w interakcje z bohaterami, których pokochali.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama