Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Komunikacja wizualna w stylu eko

 O akcjach minimalizujących zużycie plastiku słychać dziś z każdej strony. W końcu zrozumieliśmy, że wszechobecne tworzywa sztuczne nie są niczym dobrym nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla środowiska, w którym żyjemy. Plastik niszczy środowisko naturalne, zabija zwierzęta i może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi. Coraz więcej państw, samorządów, a także przedsiębiorstw wprowadza ograniczenia zużycia jednorazowego plastiku i wdraża realne działania, które skutecznie zredukują plastikową epidemię.

Bycie eko to już nie tylko moda, ale konieczność z którą muszą się zmierzyć wszystkie sektory, w tym także osoby odpowiedzialne za komunikację wizualną swoich marek, a przede wszystkim ekspozycję produktów w miejscach ich sprzedaży. Już nie wystarczy by przestrzenie  w centrach handlowych czy usługowych były nowoczesne, atrakcyjne i cieszyły oczy klientów, muszą także spełniać wiele dodatkowych funkcji. Z jednej strony stanowią o wizualnej atrakcyjności punktu, z drugiej jednak powinny być w miarę bezobsługowe, proste w montażu i demontażu, szybkie w pozyskaniu, a także łatwe w utylizacji.

Krótkookresowe akcje promocyjne na stałe zagościły w przestrzeni handlowej. Sieci czy centra handlowe prześcigają się w projektowaniu różnych kampanii, które przyciągają klientów i zapewniają większe zyski. Powstaje w związku z tym wiele czasowych, tematycznych elementów architektury tych obiektów, a zdecydowana większość z nich ma niestety jednorazowe zastosowanie. Walentynki, Halloween, Wielkanoc, Boże Narodzenie i wiele innych; akcje promocyjne produktów, marek, wyprzedaże – nie da się tego wszystkiego zrealizować bez dedykowanych elementów wystroju. Po każdej akcji zostają sterty plastikowych płyt, standów i innych elementów. Pozostaje wtedy pytanie, co dalej z tymi płytami, jak się ich pozbyć? Jak połączyć oczekiwaną funkcjonalność, design oraz ekologię? Rozwiązaniem jest DISPA® - płyta, która mimo tego iż jest w pełni papierowa, jest jednocześnie sztywna i stabilna, przez co idealnie sprawdza się podczas akcji promocyjnych czy reklamowych organizowanych wewnątrz obiektów. Doskonale wie o tym drukarnia Colours Factory, która posiada w swojej ofercie druk na podłożu DISPA® już od kilku lat i z powodzeniem realizuje liczne zlecenia w tym zakresie.

DISPA® to materiał, który zapewnia wszystko, czego można oczekiwać od płyty, a przy okazji jest w pełni biodegradowalny, co pozwala realizować wszystkie podstawowe funkcje handlowe i nie trzeba martwić się o utylizację pozostałości po danej akcji – podkreśla Piotr Nadulski, Dyrektor Handlowy w firmie Colours Factory.

Co dodatkowo ważne z punku widzenia marketingu – materiał jest bardzo szybki i wdzięczny w obróbce. Druk wykonywany jest bezpośrednio na płycie, nie ma zatem konieczności realizowania dodatkowych procesów jak np. kaszerowanie. Jest także podatny na tworzenie każdego kształtu – co pozwala osobom odpowiedzialnym za ten sektor na pełną kreatywność przy planowaniu elementów komunikacji wizualnej swoich obiektów. Idealnie sprawdza się w przypadku wiszących reklam podsufitowych, displayów a także materiałów POS/POP. Nadaje się również do produkcji standów reklamowych. Jest ultralekka, wytrzymała i prawie bezobsługowa. Nie zniekształca się pod wpływem zmiennych warunków panujących w sklepach czy punktach obsługi klienta, a biel i gładkość samej płyty pozwalają zachować imponującą jakość wydruku i dokładne odwzorowanie kolorów. DISPA® coraz częściej staje się także niezastąpiona podczas targów, gdzie wystawcy każdorazowo przedstawiają inną ofertę. To w ostatnim czasie jeden z najbardziej efektywnych nośników reklamy wewnętrznej – łączy w sobie jakość, łatwość obróbki oraz konkurencyjną cenę – zauważa Nadulski. Nasi klienci zwracają także uwagę na szybkość realizacji projektów przy wykorzystaniu DISPY®. Projektowane przez nich akcje często objęte są poufnością do samego końca. Wybór tej papierowej płyty pozwala zredukować ilość procesów występujących w całym ciągu produkcyjnym, a co za tym idzie znacznie skraca cały czas realizacji elementów - dodaje.

Po zakończeniu każdej akcji promocyjnej czy targów można szybko i łatwo zdemontować wszystkie elementy i poddać je całkowitemu recyklingowi.

Płyta DISPA® stworzona jest w 100% z papieru posiadającego certyfikat FSC®, co oznacza, że pochodzi on wyłącznie z lasów, w których prowadzona jest odpowiedzialna, zrównoważona gospodarka leśna. Certyfikat FSC® jest jednym z dowodów dbałości o środowisko i prowadzenia odpowiedzialnej polityki zakupowej surowców. Potwierdza także, że cały proces produkcyjny odpowiada standardom Kontroli Pochodzenia Produktu.

Ekologiczny sposób pozyskania i produkcji płyt DISPA® to jednak nie wszystko. Jako, że płyta składa się wyłącznie z włókien celulozowych - jest w pełni biodegradowalna, dzięki czemu eliminowany jest problem związany z jej utylizacją, który występuje w przypadku płyt z tworzywa sztucznego. W obecnych czasach jest to coraz bardziej istotne i stanowi coraz większe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za infrastrukturę reklamową. DISPA® to płyta wyraźnie przyjazna dla środowiska. Nie tylko pozyskiwana w odpowiedzialny sposób, a także ulegająca w pełni recyklingowi. Po zakończeniu danej akcji wszystkie elementy wykonane z DISPY® można po prostu wyrzucić do makulatury – mówi Piotr Nadulski.

Firma Colours Factory realizuje wydruki na płytach DISPA® już od kilku lat. Wykorzystuje w tym obszarze druk UV oraz frezowanie zgodnie z potrzebami i projektami swoich klientów. Zauważamy, że z miesiąca na miesiąc rośnie zainteresowanie tym surowcem. Firmy poszukują rozwiązań wielowymiarowych, a takim bez wątpienia jest DISPA®. Funkcjonalna, nowoczesna, ekologiczna i pozwalająca na bardzo szerokie zastosowanie i dużą elastyczność – podsumowuje nasz rozmówca.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama