Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Komunikacja wizualna w stylu eko

 O akcjach minimalizujących zużycie plastiku słychać dziś z każdej strony. W końcu zrozumieliśmy, że wszechobecne tworzywa sztuczne nie są niczym dobrym nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla środowiska, w którym żyjemy. Plastik niszczy środowisko naturalne, zabija zwierzęta i może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi. Coraz więcej państw, samorządów, a także przedsiębiorstw wprowadza ograniczenia zużycia jednorazowego plastiku i wdraża realne działania, które skutecznie zredukują plastikową epidemię.

Bycie eko to już nie tylko moda, ale konieczność z którą muszą się zmierzyć wszystkie sektory, w tym także osoby odpowiedzialne za komunikację wizualną swoich marek, a przede wszystkim ekspozycję produktów w miejscach ich sprzedaży. Już nie wystarczy by przestrzenie  w centrach handlowych czy usługowych były nowoczesne, atrakcyjne i cieszyły oczy klientów, muszą także spełniać wiele dodatkowych funkcji. Z jednej strony stanowią o wizualnej atrakcyjności punktu, z drugiej jednak powinny być w miarę bezobsługowe, proste w montażu i demontażu, szybkie w pozyskaniu, a także łatwe w utylizacji.

Krótkookresowe akcje promocyjne na stałe zagościły w przestrzeni handlowej. Sieci czy centra handlowe prześcigają się w projektowaniu różnych kampanii, które przyciągają klientów i zapewniają większe zyski. Powstaje w związku z tym wiele czasowych, tematycznych elementów architektury tych obiektów, a zdecydowana większość z nich ma niestety jednorazowe zastosowanie. Walentynki, Halloween, Wielkanoc, Boże Narodzenie i wiele innych; akcje promocyjne produktów, marek, wyprzedaże – nie da się tego wszystkiego zrealizować bez dedykowanych elementów wystroju. Po każdej akcji zostają sterty plastikowych płyt, standów i innych elementów. Pozostaje wtedy pytanie, co dalej z tymi płytami, jak się ich pozbyć? Jak połączyć oczekiwaną funkcjonalność, design oraz ekologię? Rozwiązaniem jest DISPA® - płyta, która mimo tego iż jest w pełni papierowa, jest jednocześnie sztywna i stabilna, przez co idealnie sprawdza się podczas akcji promocyjnych czy reklamowych organizowanych wewnątrz obiektów. Doskonale wie o tym drukarnia Colours Factory, która posiada w swojej ofercie druk na podłożu DISPA® już od kilku lat i z powodzeniem realizuje liczne zlecenia w tym zakresie.

DISPA® to materiał, który zapewnia wszystko, czego można oczekiwać od płyty, a przy okazji jest w pełni biodegradowalny, co pozwala realizować wszystkie podstawowe funkcje handlowe i nie trzeba martwić się o utylizację pozostałości po danej akcji – podkreśla Piotr Nadulski, Dyrektor Handlowy w firmie Colours Factory.

Co dodatkowo ważne z punku widzenia marketingu – materiał jest bardzo szybki i wdzięczny w obróbce. Druk wykonywany jest bezpośrednio na płycie, nie ma zatem konieczności realizowania dodatkowych procesów jak np. kaszerowanie. Jest także podatny na tworzenie każdego kształtu – co pozwala osobom odpowiedzialnym za ten sektor na pełną kreatywność przy planowaniu elementów komunikacji wizualnej swoich obiektów. Idealnie sprawdza się w przypadku wiszących reklam podsufitowych, displayów a także materiałów POS/POP. Nadaje się również do produkcji standów reklamowych. Jest ultralekka, wytrzymała i prawie bezobsługowa. Nie zniekształca się pod wpływem zmiennych warunków panujących w sklepach czy punktach obsługi klienta, a biel i gładkość samej płyty pozwalają zachować imponującą jakość wydruku i dokładne odwzorowanie kolorów. DISPA® coraz częściej staje się także niezastąpiona podczas targów, gdzie wystawcy każdorazowo przedstawiają inną ofertę. To w ostatnim czasie jeden z najbardziej efektywnych nośników reklamy wewnętrznej – łączy w sobie jakość, łatwość obróbki oraz konkurencyjną cenę – zauważa Nadulski. Nasi klienci zwracają także uwagę na szybkość realizacji projektów przy wykorzystaniu DISPY®. Projektowane przez nich akcje często objęte są poufnością do samego końca. Wybór tej papierowej płyty pozwala zredukować ilość procesów występujących w całym ciągu produkcyjnym, a co za tym idzie znacznie skraca cały czas realizacji elementów - dodaje.

Po zakończeniu każdej akcji promocyjnej czy targów można szybko i łatwo zdemontować wszystkie elementy i poddać je całkowitemu recyklingowi.

Płyta DISPA® stworzona jest w 100% z papieru posiadającego certyfikat FSC®, co oznacza, że pochodzi on wyłącznie z lasów, w których prowadzona jest odpowiedzialna, zrównoważona gospodarka leśna. Certyfikat FSC® jest jednym z dowodów dbałości o środowisko i prowadzenia odpowiedzialnej polityki zakupowej surowców. Potwierdza także, że cały proces produkcyjny odpowiada standardom Kontroli Pochodzenia Produktu.

Ekologiczny sposób pozyskania i produkcji płyt DISPA® to jednak nie wszystko. Jako, że płyta składa się wyłącznie z włókien celulozowych - jest w pełni biodegradowalna, dzięki czemu eliminowany jest problem związany z jej utylizacją, który występuje w przypadku płyt z tworzywa sztucznego. W obecnych czasach jest to coraz bardziej istotne i stanowi coraz większe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za infrastrukturę reklamową. DISPA® to płyta wyraźnie przyjazna dla środowiska. Nie tylko pozyskiwana w odpowiedzialny sposób, a także ulegająca w pełni recyklingowi. Po zakończeniu danej akcji wszystkie elementy wykonane z DISPY® można po prostu wyrzucić do makulatury – mówi Piotr Nadulski.

Firma Colours Factory realizuje wydruki na płytach DISPA® już od kilku lat. Wykorzystuje w tym obszarze druk UV oraz frezowanie zgodnie z potrzebami i projektami swoich klientów. Zauważamy, że z miesiąca na miesiąc rośnie zainteresowanie tym surowcem. Firmy poszukują rozwiązań wielowymiarowych, a takim bez wątpienia jest DISPA®. Funkcjonalna, nowoczesna, ekologiczna i pozwalająca na bardzo szerokie zastosowanie i dużą elastyczność – podsumowuje nasz rozmówca.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama