Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Kärcher przywraca blask świątyni

Fasadę wyjątkowego – wpisanego od 1993 na listę Światowego  Dziedzictwa Kulturowego UNESCO Kościoła Świętego Augustyna w Manili, pokryła z biegiem lat czarna skorupa zabrudzeń pochodzenia organicznego – porostów i mchów. Dlatego też w ramach działań prowadzonych na całym świecie, których celem jest dbałość o utrzymanie dziedzictwa historycznego, firma Kärcher postanowiła ruszyć na pomoc. Eksperci Kärcher usunęli porosty za pomocą wysokociśnieniowych urządzeń z podgrzewaniem wody,  działających w trybie czyszczenia parowego. Temperatura podawanej pary wynosiła 95 stopni C natomiast ciśnienie obniżono do 0,5 bara. Zastosowanie technologii czyszczenia parowego pozwoliło uniknąć stosowania jakichkolwiek chemikaliów. Dodatkową korzyścią jest fakt, iż gorąca para wodna opóźnia ponowne osadzanie się zabrudzeń organicznych. W ramach programu sponsorowania kultury globalny lider technologii czyszczenia – firma Kärcher od 1980 roku wyczyściła ponad 140 zabytków na całym świecie, m.n. kolumnady na Placu Świętego Piotra w Rzymie, pomnik Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro, mający ponad 3300 lat Kolosy Memnona w Luksorze, pomnik przedstawiający prezydentów USA w Mount Rushmore, a także Katedra w Akwizgranie i Kościół Cesarza Wilhelma w Berlinie. Czyszczenie odbywa się zawsze w ścisłej współpracy z konserwatorami zabytków, restauratorami i historykami sztuki.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama