Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Interaktywne kupowanie

Pomysłów na letnie promowanie produktów można mieć naprawdę wiele. Przykładem może być niezwykła, przypominająca znajdujący się pod stopami mural instalacja artystyczna stworzona na zlecenie marki Havaianas, która pojawiła się na słynnej promenadzie Venice Boardwalk w Los Angeles. Po nakierowaniu aparatu w smartfonie na to niezwykłe malowidło specjalna aplikacja pomagała dobrać klapki marki. Dzieło to było częścią akcji „Step Into Summer” brazylijskiej marki Havaianas, zaś za jego wykonanie odpowiedzialny był artysta Buff Monster. Niezwykła instalacja pomagała za pomocą sztucznej inteligencji dobrać obuwie. Na czym dokładnie to polegało? Po nakierowaniu na malowidło aparatu w smartfonie specjalna aplikacja marki, wykorzystująca system Google Vision AI, dobierała klapki pasujące do danego fragmentu instalacji. Krótko po tym pojawiała się też opcja zakupu danej pary. Pomysł wydaje się bardzo ciekawy, zastanawia jednak dlaczego aplikacja wykorzystująca sztuczną inteligencję dobierała buty pasujące do podłogowego muralu, a nie najlepsze klapki pasujące do stóp danej osoby?

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama