Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Demotywujące biura - Koszmar minionych technologii

 

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Sharp wykazało, że prawie dwie trzecie (65%) pracowników biurowych ma negatywny stosunek do swojego miejsca pracy. 6000 Europejczyków zatrudnionych w biurach, w tym 500 Polaków, stwierdziło, że ich miejsce jest nieinspirujące (20%). Jedna trzecia pracowników określiła swoje biuro jako nudne, a 43% jako ciche. Jedynie 14% spośród ankietowanych określiło miejsce pracy jako motywujące.

Winę za taki stan rzeczy badani przypisali przestarzałym metodom pracy, nudnym zadaniom administracyjnym i brakowi bezpośredniej komunikacji ze współpracownikami. Dla wielu respondentów kluczowym czynnikiem wpływającym na komfort pracy okazała się jednak technologia – prawie połowa (44%) respondentów uznała ja za ograniczającą, zaś 31% pracowników przyznało, że woli korzystać z własnego sprzętu, by uniknąć codziennej frustracji. Najnowsze rozwiązania technologiczne stanowią obowiązkowy element wyposażenia biura zwłaszcza w odczuciu millenialsów, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z łatwych, intuicyjnych rozwiązań. Wyniki badań jasno wskazują na potrzebę zmiany profilu pracy biurowej i udoskonalenia jej o nowe technologie, które podniosą komfort pracy i motywację pracowników – pod warunkiem, że będą przyjazne w obsłudze i dostosowane do ich potrzeb.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama