Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Bobst i Radex = Mouvent

 

Bobst we współpracy ze szwajcarskim start-upem tworzy firmę Mouvent Digitaldruck, zajmującą się produkcją urządzeń, które za pomocą jednego rodzaju głowicy będą mogły zadrukowywać całe spektrum materiałów – tekstyliów, etykiet, tektury falistej, opakowań giętkich itd. Firma Radex stworzyła technologię, opierającą się na głowicach drukarskich Samba od Fujifilm. Obok cyfrowych urządzeń drukarskich Mouvent będzie też oferować gotowe rozwiązania, programy do obsługi maszyn, nowe tusze oraz powłoki. Na Labelexpo firma zaprezentuje urządzenie LB 70, drukujące z prędkością 100 m/min, przeznaczone do produkcji 1,8 milionów m2 rocznie. Szerokość rozstawu to 170 mm, rozdzielczość 1.200 x 1.200 dpi, jednak optycznie może być ona podwyższona nawet do 2.000 dpi. Maszyna LB 702 ma możliwość zadruku materiału do szerokości 340 mm, może zadrukowywać nawet 3,8 mln m2 rocznie. Oba urządzenia posiadają funkcję UV. Innowacyjność polega na wykorzystaniu podstawowego klastra, który dopasowywany jest do modułowej i dającej się skalować matrycy. Dlatego też nie ma już potrzeby dokładnego ustawiania docisku, gdy zadrukowywane są np. arkusze różnej szerokości. Maszyny Mouvent są najmniejszymi urządzeniami na rynku druku cyfrowego. Dzięki kompaktowemu designowi maszyna ma wiele zalet, takich jak np. niewielką powierzchnię, proste wprowadzanie modyfikacji przy zmianie zadania, łatwą instalację i niskie koszty eksploatacji.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama