Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Angażując aktywistów

 

W czerwcu w niektórych polskich miastach, miedzy innymi w Koszalinie czy Słupsku, pojawiły się billboardy i bannery. Sugerują one, że jedynym sposobem na zachowanie bezpieczeństwa i ochronę przed wszelkim złem jest posiadanie broni. Znajdujące się na nich hasło „Broń ratuje życie” zestawione z różnymi, niekiedy niezamierzenie humorystycznymi zdjęciami, ma według autorów kampanii zmusić polskie społeczeństwo do dyskusji na temat dostępu do broni. Za akcją stoi fundacja Trybun, która zdecydowała się również na umieszczenie na nośnikach cytatów z przemówień amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa. Głoszą one, że „Jedynym kto może powstrzymać złego człowieka z bronią jest dobry człowiek z bronią”. Kreacje te zastanawiają zarówno swoją formą jak i treścią. Poruszają ważny i kontrowersyjny temat posługując się cytatami, które można interpretować w wieloraki sposób. Jednocześnie bannery i billboardy zamiast wywoływać niepokój, związany z samym zastosowaniem broni palnej albo groźbą ataku są zwyczajnie sztuczne i nienaturalne. Widok kobiety śpiącej w towarzystwie pistoletu czy „groźnych” napastników w kominiarkach wywołuje uśmiech zażenowania. Jeśli chce się rozmawiać na tak poważne tematy jak dostęp do broni, należy robić to w sposób adekwatny. Co ciekawe łącznie stworzono czterdzieści osiem banerów, które można pobrać ze stron fundacji Trybun i umieścić w swojej miejscowości. Tutaj nasuwa się pytanie, czy w ten sposób zwolennicy prawa do posiadania i korzystania z broni palnej nie są zachęcani do nielegalnego umieszczania bannerów w miejscach do tego nieprzeznaczonych. A jeśli tak się stanie, jak wpływa to na wizerunek całek kampanii?

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama