Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Zmysłowo!

 Już od kilku wydań VISUAL COMMUNICATION serwujemy Wam, Drodzy Czytelnicy, nowe cykliczne rubryki: przede wszystkim Komentarze, a także oceny – pozytywną i negatywną In&Out – wybranych przez nas kampanii reklamowych dotyczących podobnych zagadnień. Nie boimy się oceniać i krytykować, lecz czynimy to jedynie po to, by sfera komunikacji wizualnej oraz strumień obrazów, w którym się codziennie zanurzamy, były bardziej przemyślane, estetycznie wysmakowane, skłaniające do refleksji oraz – co za tym idzie – bardziej przekonujące i interesujące dla odbiorców. Redaktorzy VISUAL COMMUNICATION charakteryzują się profesjonalizmem i czujnym okiem, które wychwytuje zarówno potknięcia i spektakularne wpadki projektantów reklam, jak i ich wielkie sukcesy. Mamy nadzieję, że nie wyobrażacie już sobie naszego pisma bez (n)owych cyklicznych rubryk!

Od niniejszego numeru pewnego rodzaju leitmotivem będzie również marketing multisensoryczny, a więc taki, który pobudza i uwodzi wszystkie nasze zmysły. Włącznie z tym najbardziej tajemniczym, czyli szóstym, który określiłabym jako intuicję. Planujemy zatem stopniowo przyglądać się potencjałowi dotyku, słuchu, węchu, smaku i intuicji, a wszystko to oczywiście w nierozerwalnym splocie z widzeniem i działaniem wzroku, którego pracy nie da się przecież oddzielić od doznań generowanych przez pozostałe zmysły. Mam więc nadzieję, że będzie nie tylko zmysłowo, lecz także edukacyjnie: uzmysłowimy Wam bowiem jak uruchomić wrażenie dotykowe, słuchowe, węchowe, smakowe…, by wzbudzić pragnienie wzięcia czegoś w dłonie, wsłuchania się w dźwięki, powąchania lub (po)smakowania.

Profesjonalnie i konsekwentnie prowadzimy Was również w świat Digital Signage, czujnie przyglądając się dostawcom sprzętu i technologiom. Innowacyjność w tym obszarze jest tak dynamiczna, że możliwości komunikacji wizualnej wciąż intensywnie się rozwijają. Pytamy także o kierunki rozwoju reklamy zewnętrznej oraz visual merchandising. Maciej Ślużyński analizuje dla Was kontrowersyjną kampanię reklamową firmy Adrian, która łączy aspekty marketingowe z elementami kampanii społecznej, a nawet dotyka sacrum. Ponadto informujemy o laurach rozdanych w ramach największego konkursu fotograficznego na świecie Sony World Photography Awards 2015, na który zgłoszono 183737 zdjęć!
Pamiętajcie, że jesteśmy jedynym na polskim rynku magazynem kompleksowo opisującym wszystkie sektory komunikacji wizualnej. Możecie nam ufać!

Drodzy Czytelnicy, tym razem gorąco zapraszam więc do multisensorycznej lektury niniejszego numeru VISUAL COMMUNICATION! Dotykajmy okładkę i czujmy egzemplarz pisma w dłoniach jako obiekt. Oczywiście jako obiekt pożądania!

dr hab. Marta Smolińska, prof. UAP

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama