Zmysł barwy: postrzegaj kolorowo!

W kontekście szarości przedwiośnia proponujemy Wam, Drodzy Czytelnicy, numer VISUAL COMMUNICATION, poświęcony m.in. zmysłowi wzroku i zarządzaniu kolorem.

Barwa jest zawsze zależna od kontekstu, a jej odbiór i znaczenia tkwią również w historycznych uwarunkowaniach. Mało tego – percepcja koloru zależy nawet od naszego nastroju w danym dniu i naszych indywidualnych predylekcji! John Gage, autor świetnych książek Kolor i znaczenie. Sztuka, nauka i symbolika oraz Kolor i kultura, analizuje w swoich tekstach potencjał barwy w taki sposób, że może inspirować nie tylko historyków sztuki, lecz również artystów i projektantów. Wskazuje bowiem, że zmysł koloru może rozwijać się w wymiar synestetyczny, a wówczas poszczególne odcienie zaczynamy słyszeć i czuć. Pokrewieństwo terminologii stosowanej w odniesieniu do palety barwnej i muzyki ma zatem swoje głębokie uzasadnienie: ton, rytm dźwięków i kolorów, harmonia lub dysharmonia muzyczna i barwna itp. Może zatem warto głębiej zainteresować się barwą i jej właściwościami, by harmonijniej i bardziej uwodzicielsko grać na klawiszach percepcji każdego z odbiorców, do którego kierujemy przekaz wizualnej komunikacji? Mamy nadzieję, że ten numer VISUAL COMMUNICATION będzie Was, Drodzy Czytelnicy, w tym właśnie kierunku inspirował.

Ponadto relacjonujemy dla Państwa VI Mistrzostwa Polski w Car Wrapping, organizowane przez wydawcę VISUAL COMMUNICATION, czyli European Media Group. W tej branży jest coraz bardziej kolorowo i różnorodnie! By wygrać owe mistrzostwa trzeba być nie tylko profesjonalnym, lecz również dysponować niesamowitą pomysłowością i fantazją. Podsumowujemy także targi RemaDays, na których, jak zawsze, byliśmy obecni. Prezentujemy i komentujemy również specyfikę tegorocznych targów ISE w Amsterdamie, które odbyły się w dniach 9-12. lutego. Integrated Systems Europe to jedna z najpopularniejszych na świecie imprez handlowo-wystawowych dla specjalistów z branży AV i integracji systemów elektronicznych. W tym roku ISE odwiedziło prawie sześćdziesiąt sześć tysięcy zarejestrowanych gości, co z pewnością świadczy o aktualności prezentowanej w Amsterdamie oferty, związanej z nowoczesnymi technologiami.

Jak zwykle jesteśmy wrażliwi także na wydarzenia artystyczne, czujnie komentujemy kampanie reklamowe, dzielimy się w Wami, Drodzy Czytelnicy, naszymi opiniami dotyczącymi najciekawiej prowadzonych kampanii społecznych (np. przez Amnesty International). Dowiecie się również jak połączyć sport i gubienie zbędnych kalorii ze … striptizem. Zastanawiamy się, czy warto oceniać zawartość po okładce.

 

Barwnej lektury i kolorowych wizualnych doznań!

Marta Smolińska

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama