Adres strony:  http://visualcommunication.pl/pg/pl/komentarz_miesiaca/postep_i_nieustanne_przyspieszenie.html

Postęp i nieustanne przyspieszenie technologiczne

Czy jeszcze nadążamy za technologicznymi nowościami, chociażby z dziedziny druku wielkoformatowego czy digital signage? Prawie w każdym numerze VISUAL COMMUNICATION relacjonujemy dla Was, Drodzy Czytelnicy,  kolejną rewolucję w tych sferach. Inaczej nie będzie i tym razem. Mam nadzieję, że nadążacie za postępem i za naszymi relacjami, nie dostając przy tym zadyszki! Piszemy zatem o automatyzacji i optymalizacji procesów produkcji w relacji do druku wielkoformatowego oraz analizujemy sytuację digital signage w relacji do pokolenia wychowanego w erze cyfrowej, zastanawiając się nad „naturalnością“ występowania tego typu nośników komunikacji wizualnej w naszym otoczeniu. Zapraszamy również do Warszawy na DIGITAL SIGNAGE TRENDS 2018, czyli największą międzynarodową konferencję w całym rejonie Europy Centralnej i Południowo-Wschodniej, poświęconą zagadnieniom nowoczesnej komunikacji cyfrowej, zarówno reklamowej, jak i informacyjnej. Nas tam nie zabraknie! Przyglądamy się największemu plakatowi świata, który firma Ford umieściła na początku roku na budynku Edificio Espana – jak wiadomo rozmiar znaczy i przyciąga uwagę. Czy jednak na pewno gigantyzm reklamy przełoży się na jej skuteczność? Zastanawiamy się także jak reklamować alkohole po wprowadzeniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Czy – jak zwykle – znajdziemy jakąś furtkę i obejdziemy przepisy? Czy znowu będziemy się kołysać na falach jak łódka Bols lub uprawiać Wypoczynkową Turystykę Konną Soplica? A może na obostrzeniach tym razem skorzystają media społecznościowe? Reklama pośrednia i żarty językowe były wszak domeną lat 90. ubiegłego stulecia. Jak branża reklamowa poradzi sobie u schyłku drugiej dekady wieku XXI? Pisząc ten wstępniak, popijam doskonale schłodzone białe wytrawne wino. Upał doskwiera niemiłosiernie. Nie wybieram jednak win na podstawie reklam, tylko raczej dzięki wiedzy o tych trunkach zdobywanej z lektur i nabywanej w trakcie praktyki ich smakowania. Mimo to jestem bardzo ciekawa, jak reklamy alkoholi przeobrażą się, gdy wejdziemy w rok 2019. Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć, że znikną… Piszemy również o dynamicznym postępie w dziedzinie gier komputerowych dla dorosłych. Graficy prześcigają się w wymyślaniu immersyjnych wirtualnych światów, specjaliści od reklamy myślą zaś, jak nas przekonać do wybrania tej właśnie, konkretnej gry. Rynek gier rośnie. Ich estetyka coraz intensywniej przenika do sieci i łaczy się ze światem filmu. Tu także widać ogromne przyspieszenie. Czy kiedyś zwolnimy? Wątpię. A zatem pędzę dalej, polecając lekturę niniejszego numeru VISUAL COMMUNICATION!

Marta Smolińska

 

« poprzedni   |   następny » « wróć