Kalendarium

13-14.03.2018 · Retail Summit, Warszawa

15-17.02.2018 · WETEC, Stuttgart

15-17.02.2018 · TV TecStyle Visions, Stuttgart

6-9.02.2018. · ISE, Amsterdam

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

Sign & Systemy Świetlne

Przestrzenne podświetlanie

Kwiecień 2011

Dostępnych jest co najmniej kilka technologii podświetlania elementów przestrzennych różniących się przede wszystkim źródłem światła. W zależności od wybranej technologii podświetlenia, nieco inaczej trzeba będzie się zabierać za całe przedsięwzięcie. Poniżej przedstawiam analizę głównych zalet i wad trzech najczęściej używanych systemów podświetlania elementów przestrzennych.

więcej »

Jasne, że na bank

Marzec 2011

Założony w Londynie w XVII wieku bank Barclays posiada nową siedzibę na Manhattanie. Tak prestiżowa lokalizacja musiała zostać wykorzystana do instalacji gigantycznego świetlnego logotypu firmy. Wielkość liter oraz wysokość, na jakiej miały one zostać umieszczone stanowiła nie lada wyzwanie dla konstruktorów.

więcej »

Białe szaleństwo

Luty 2011

Nie da się zaprzeczyć, że możliwość druku kolorem białym przyciąga nowych klientów. Dlaczego jednak ta technika jest aż tak ważna? Czy aplikacje wykonane za jej pomocą posiadają jakieś istotne cechy? Czy to rzeczywiście nowa jakość w druku wielkoformatowym? Przyjrzyjmy się drukowi bielą pod kątem technologicznym i rozważmy możliwości jego zastosowania.

więcej »

Świetlana przyszłość

styczeń 2011

Rola światła, nie tylko w komunikacji wizualnej, jest najlepiej „zauważalna” po wyłączeniu prądu. Począwszy od zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa, poprzez realizację funkcji ozdobnych i estetycznych w przestrzenie miejskiej, a skończywszy na wyrafinowanych instalacjach reklamowych na bazie LED, światło jest od wieków naszym drogowskazem, pokazując właściwy kierunek zarówno żeglarzom na morzu, jak i współczesnemu konsumentowi.

więcej »

Na wagę złota

styczeń 2011

Obniżanie kosztów realizacji oraz poszukiwanie nowych rynków zbytu i zaopatrzenia, to dzień powszedni krajowych signmarkerów. Równocześnie śmiało konkurujemy na rynkach światowych, zdobywając tam coraz więcej nowych zamówień. Dziś klientowi się nie odmawia, bo on jest na wagę złota.

więcej »

Gospodarskie znaki czasu

październik 2010

Cztery polskie miasta - Warszawa, Poznań, Gdańsk i Wrocław, gospodarze Euro 2012, zaprezentowały swoje znaki na tę okazję. I dobrze im tak. Co tu dużo gadać - zmierzamy do kiczu szybciej niż się zdawało.

więcej »

Logotyp na eksport

Marta Mach

Pepsi w Hong Kongu, Pringelsy w Dubaju – jak wyjść na przeciw konsumentom z drugiego końca świata? Wielkie korporacje zaczynają od logotypu.

więcej »

Jasno i wyraźnie!

Magdalena Kuśmierz

Czasami wystarczy jeden, wybrany element wizualnej identyfikacji marki, a nasze mózgi od razu skojarzą go z konkretnym brandem. Nie trudno przecież powiązać znak graficzny w kształcie łyżwy z marką Nike czy też zestawienie koloru żółtego i czerwonego z brandem McDonald’s.

więcej »

Since 33

Adrian Klementowski, Sylwia Włodarczyk

Marki stały się, w pewnym sensie, obiektem kultu. Logo buduje lojalną grupę klientów i zdobywa ich zaufanie. To jednak nie Coca-Cola czy Nike mają największą rzeszę wiernych, mistrza marketingu znajdziemy zupełnie gdzie indziej.

więcej »

Obrazkowa dżungla

Andrzej-Ludwik Włoszczyński


Żyjemy w cywilizacji obrazkowej, zdawać by się mogło, że to współczesny wynik analfabetyzmu wtórnego społeczeństw. Jednak ta obrazkowość towarzyszy nam od zarania dziejów i zapewne dłużej niż pismo. Obrazy łatwiej zrozumieć i zapamiętać. Poprzez proste formy można przekazać wiele komunikatów zrozumiałych dla szerokiego kręgu odbiorców, szerokiego tak kulturowo, jak i językowo. Wszystko więc musi być podporządkowane zwizualizowaniu w mniejszym, lub większym stopniu pomagając i ułatwiając dotarcie komunikatu do naszej świadomości.

więcej »

Komentarz miesiąca

Tam, gdzie zaczynają się druk, logo(typ), smart cities…

Tym razem, Drodzy Czytelnicy, zabieramy Was na FESPA Global Print Expo - Międzynarodowe Targi Druku Cyfrowego (15-18 maja; Berlin). Jesteśmy tam obecni od lat, by relacjonować dla Was na bieżąco wszelkie zmiany dotyczące druku wielkoformatowego. Hasło targów tym razem brzmi: „Where Print Takes Off" (Tam, gdzie zaczyna się druk). Wskazuje ono jak istotne są targi FESPA jako międzynarodowa platforma, związana z prezentacją nowych technologii dotyczących wielkiego formatu, sitodruku i druku na tekstyliach.

Reklama