Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Sign & Systemy Świetlne

W ferii rozświetleń

Czerwiec 2011

Ogień, ziemia, woda, powietrze i ulotny eter zdominowały trzecią edycję Międzynarodowego Festiwalu Światła Skyway w Toruniu. Jedenastu spektakularnym instalacjom świetlnym, inspirowanym żywiołami, a przygotowanym przez twórców z dziesięciu europejskich krajów towarzyszyły ciekawe warsztaty, naukowe dyskusje, wyjątkowe akcje specjalne i koncerty znakomitych artystów sceny niezależnej: Fisza, Emade, Czesława Mozila. Kilkanaście tysięcy widzów każdego dnia nie mogło narzekać na nudę. Patronem medialnym tego niezwykłego wydarzenia był magazyn VISUAL COMMUNICATION.

więcej »

Przestrzenne podświetlanie

Kwiecień 2011

Dostępnych jest co najmniej kilka technologii podświetlania elementów przestrzennych różniących się przede wszystkim źródłem światła. W zależności od wybranej technologii podświetlenia, nieco inaczej trzeba będzie się zabierać za całe przedsięwzięcie. Poniżej przedstawiam analizę głównych zalet i wad trzech najczęściej używanych systemów podświetlania elementów przestrzennych.

więcej »

Jasne, że na bank

Marzec 2011

Założony w Londynie w XVII wieku bank Barclays posiada nową siedzibę na Manhattanie. Tak prestiżowa lokalizacja musiała zostać wykorzystana do instalacji gigantycznego świetlnego logotypu firmy. Wielkość liter oraz wysokość, na jakiej miały one zostać umieszczone stanowiła nie lada wyzwanie dla konstruktorów.

więcej »

Białe szaleństwo

Luty 2011

Nie da się zaprzeczyć, że możliwość druku kolorem białym przyciąga nowych klientów. Dlaczego jednak ta technika jest aż tak ważna? Czy aplikacje wykonane za jej pomocą posiadają jakieś istotne cechy? Czy to rzeczywiście nowa jakość w druku wielkoformatowym? Przyjrzyjmy się drukowi bielą pod kątem technologicznym i rozważmy możliwości jego zastosowania.

więcej »

Świetlana przyszłość

styczeń 2011

Rola światła, nie tylko w komunikacji wizualnej, jest najlepiej „zauważalna” po wyłączeniu prądu. Począwszy od zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa, poprzez realizację funkcji ozdobnych i estetycznych w przestrzenie miejskiej, a skończywszy na wyrafinowanych instalacjach reklamowych na bazie LED, światło jest od wieków naszym drogowskazem, pokazując właściwy kierunek zarówno żeglarzom na morzu, jak i współczesnemu konsumentowi.

więcej »

Na wagę złota

styczeń 2011

Obniżanie kosztów realizacji oraz poszukiwanie nowych rynków zbytu i zaopatrzenia, to dzień powszedni krajowych signmarkerów. Równocześnie śmiało konkurujemy na rynkach światowych, zdobywając tam coraz więcej nowych zamówień. Dziś klientowi się nie odmawia, bo on jest na wagę złota.

więcej »

Gospodarskie znaki czasu

październik 2010

Cztery polskie miasta - Warszawa, Poznań, Gdańsk i Wrocław, gospodarze Euro 2012, zaprezentowały swoje znaki na tę okazję. I dobrze im tak. Co tu dużo gadać - zmierzamy do kiczu szybciej niż się zdawało.

więcej »

Logotyp na eksport

Marta Mach

Pepsi w Hong Kongu, Pringelsy w Dubaju – jak wyjść na przeciw konsumentom z drugiego końca świata? Wielkie korporacje zaczynają od logotypu.

więcej »

Jasno i wyraźnie!

Magdalena Kuśmierz

Czasami wystarczy jeden, wybrany element wizualnej identyfikacji marki, a nasze mózgi od razu skojarzą go z konkretnym brandem. Nie trudno przecież powiązać znak graficzny w kształcie łyżwy z marką Nike czy też zestawienie koloru żółtego i czerwonego z brandem McDonald’s.

więcej »

Since 33

Adrian Klementowski, Sylwia Włodarczyk

Marki stały się, w pewnym sensie, obiektem kultu. Logo buduje lojalną grupę klientów i zdobywa ich zaufanie. To jednak nie Coca-Cola czy Nike mają największą rzeszę wiernych, mistrza marketingu znajdziemy zupełnie gdzie indziej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama