Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Sign & Systemy Świetlne

Remont marki

Styczeń 2013

Jeszcze kilka lat temu angielskie słowo "rebranding" brzmiało w Polsce obco i niezrozumiale. Jednak dzisiaj chyba wszyscy zdążyli się do niego przyzwyczaić. Modyfikacji marek dokonuje się, gdy wywołują złe skojarzenia, są przestarzałe lub konsumenci się nimi znudzili. Dlatego wiele firm decyduje się na nie co kilka-kilkanaście lat.

więcej »

Jak zaprojektować dobre logo?

Sierpień 2012

Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych porad, które mogą okazać się pomocne podczas projektowania logotypu. Od czego należy zacząć? Czego unikać za wszelką cenę? Oto kilka praktycznych porad, co należy mieć na uwadze podczas projektowania logotypu, czego nigdy nie należy robić i od czego najlepiej zacząć.

więcej »

MNV Króliki w Muzeum

Marzec 2012

Projekt i realizacja nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego (agencja MesmerCenter)

więcej »

Interaktywne oświetlenie

Marzec 2012

Jak miło jest móc wpływać na świat dokoła nas. Na to właśnie pozwala oświetlenie interaktywne. Wszyscy przez cały czas wpływamy na otoczenie — gniotąc poduszkę, gdy na niej siadamy, wywołując hałas podczas zamykania drzwi czy ustalając poziom oświetlenia przez włączenie lub wyłączenie przełącznika, zmianę ustawienia ściemniacza albo rzucenie cienia.

więcej »

Rok orła

Styczeń 2012

W poprzednim numerze magazynu VISUAL COMMUNICATION anonsowałem moje prace nad projektem Orli Dom, mającym na celu zaprojektowanie herbu Rzeczypospolitej w wersji bardziej przyjaznej użytkownikom. Niedawno zakończyłem prace nad tym projektem, starając się wypracować taki kształt, który pozwoliłby na lepsze eksponowanie, a i posiadający odmiany przyjazne różnym mediom, nie tracąc przy tym w ekspozycji nic ze swego miana – Orła Białego. Moment finalizowania projektu przypadł na kilka ważnych wydarzeń dotyczących orła, o których chciałbym wspomnieć przy okazji podsumowywania przedsięwzięcia.

więcej »

Neony kontra LED-y, cz. II

Grudzień 2011

Od kilku lat przeżywamy okres ekspansji systemów LED-owych, które wypierają tradycyjne reklamy neonowe. Pozostaje jednak pytanie czy na pewno miejscem neonów – zamiast miejskich ulic – są tylko i wyłącznie muzea PRL-u? Na łamach ostatniego numeru magazynu VISUAL COMMUNICATION starałem się porównać systemy LED-owe i neony, skupiając szczególną uwagę na jasności, promieniu emisji, barwie, zużyciu energii, a także na walorach ekologicznych. Poniżej przedstawiam drugą część analizy.

więcej »

Orzeł czy reszta?

Listopad 2011

Od 22 lat toczą się, z mniejszym lub większym natężeniem, boje o poprawienie rysunku herbu Orła Białego i samej Ustawy oraz uzupełnienie jej braków, jak widać bez echa. Nie ma jednak na podjęcie tego tematu woli politycznej, bo to gorący kartofel – parzy a nie wiadomo czy da się nim najeść.

więcej »

Światło w wielkim mieście

Październik 2011

Rozedrgane migoczącymi światłami pojazdów, rozświetlone niekończącymi się szeregami latarni, połyskujące chmarą kolorowych neonów. Tym, najjaśniejszym przejawom dwudziestowiecznej cywilizacji elektryczności poświeciłem swój – wygłoszony podczas łódzkiej konferencji Light Move Festival – referat „(Roz)świetlając, (prze)świetlając miejsce. Interaktywne instalacje i działania w przestrzeni publicznej”, którego główne tezy prezentuję poniżej.

więcej »

Neony kontra LED-y

Wrzesień 2011

Od wynalezienia przez Georges Claude’a rur neonowych mija już prawie 100 lat. Do niedawna wydawałoby się, że pozycja rynkowa tego wynalazku używanego zarówno w reklamie, oświetleniu architektonicznym oraz futurystycznym designie jest niepodważalna. Od kilku jednak lat, kiedy to potentaci rynku oświetleniowego tj. GE, Philips czy Osram zaczęli mocno inwestować w technologie LED, niezachwiany prym rur neonowych zaczął się kończyć. Czy aby na pewno neony zupełnie powinny zniknąć z ulic miast i niedługo będziemy je mogli obejrzeć tylko na starych pocztówkach i w muzeach PRL? Czy aby na pewno jest to słuszna droga postępu i innowacji?

więcej »

W innym świetle

Lipiec 2011

W Łodzi w dniach 28 i 29 października miał miejsce Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła Light Move Festiwal. Wydarzenie pokazało historyczną tożsamość miasta za pomocą elementów sztuki wizualnej i multimedialnego przekazu. Light Move Festiwal to ruch i dynamika, światło, projekcja, animacja, sztuka kinetyczna, dźwięk, barwa, rzeźby i instalacje świetlne. Jednym z partnerów wydarzenia był magazyn VISUAL COMMUNICATION.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama