Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Alexa z nową funkcją

Amazon dodał do urządzenia Echo Show wyposażonego w kamerę innowacyjną funkcję, która umożliwia wizualną identyfikację towarów. Użytkownicy mogą zapytać swoje urządzenie: „Alexa, co mam w ręce?” a ono opisze dokładnie trzymany przedmiot. Amazon zaprojektował tę funkcję - trafnie nazwaną Show and Tell - by pomóc użytkownikom niewidomym i słabowidzącym w identyfikowaniu zakupów. Show and Tell opiera swoje działanie na wizji komputerowej i uczeniu maszynowym w celu identyfikacji towarów konsumpcyjnych. W przyszłości funkcja ta może pomóc firmie Amazon w dalszym usprawnieniu procesu zamawiania ze swojego sklepu internetowego. Użytkownicy mogą na przykład trzymać pusty słoik z dżemem i poprosić Alexę o zamówienie nowego opakowania produktu. Umożliwia to realizację zamówień spożywczych za pośrednictwem platform Amazon Fresh lub Whole Foods czy Amazon Go. Dzięki wbudowaniu funkcji widzenia komputerowego, Alexa może zaradzić problemom, które zniechęcają użytkowników do składania zamówień za pośrednictwem inteligentnych urządzeń. Do tej pory nie było to zbyt popularne rozwiązanie: w 2018 roku tylko 2 procent z wszystkich 50 milionów właścicieli urządzeń Alexa dokonało zakupu za pomocą głosu. Natomiast aż 90 procent z nich nie dokonało drugiego zakupu. Urządzenie Alexa z funkcją rozpoznawania obiektów może usprawnić proces zamawiania, szczególnie w przypadku uzupełniania zapasów spożywczych. Proces też może stać się jeszcze bardziej wydajny, jeśli klienci zdecydują się na umieszczenie kamer bezpośrednio w lodówkach lub spiżarniach, umożliwiając Alexie automatyczne zamawianie żywności, której zapasy już się kończą.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama